Nimbin, osv...

ja, vi har varit sämst på att uppdatera bloggen, det är vi helt medvetna om, och efter ett tag så verkar det som om man inte kommer ihåg vad man gjort längre, och då blir det för komplicerat att skriva, men om man rotar fram lite bilder så blir det enklare att lokalisera vad man haft för sig, och ja, de dagar utan bilder, vet vi nog inte riktigt vad vi gjort. Antagligen har vi stekt oss själva i solen på en underbar strand (sjävklart med sfp30!, mamma), eller så har vi legat på hotelrummer i någonting som börjar likna svininfluensan alldeles för mycket. men när magda alldeles nyss prasslade med en papperspåse och jag gnällde för att det inte var chips hon hade så påstod hon att jag nog höl på att bli frisk, efterssom jag fått tillbaka min aptit något jag alldrig trodde jag skulle få efter  den här dagen, men vi får hoppas hon har rätt! Jag tycker i alla fall att jag är värd lite chips imorgon, mina föräldrar har då alltid påstått att det är bättre att man äter vad man är sugen på, än ingenting alls! högst upp på min önskelista just nu står
-Hemlagad mat som inte är komponerad av mig eller magda, visst det blir gott, men vi behöver nya ideer, potatis och sås typ. Ingers sås, typ
-chips, salt salt salt!!!
-juice, men magda säger att man inte får dricka det när man har ont i magen...

Nå det var det om det!
Nu till vad vi har gjort, alltså det vi faktiskt "minns"

Alltså, dagen efter vi surfade åkte vi till Nimbin, Ni vet, hippiestället!

Vi var på Nimbin musseum

 

"I cannot allow myself to be loved if i do not have my self respect"

 

"there are 9 police in Nombin now with orders to eliminate cannabis from the village, Hello!
Stupid, stupid, stupid cos it's not possible"

"War on drugs create disrespect"

Ja, vi åkte altså till Nimbin med The happy coach de som hade skrivit i sitt reklamblad "the most fun you can have with your pants on" det var ju värt ett försök, men jag är inte helt säker på att jag trodde på vad han sa på vägen upp "i'm probably the most normail person you'll se this day" han var som en speedad ekkorre med dreads, in action alltså, mellan det vet jag inte vad för lugnande han gick på. Explosiv, kallas det så?

 


Ja, man ser inte så mycket av honom på denna bild, förrutom de klassiska dreadsen, här kollar vi i alla fall på lite utsikt!

Här kan man köpa allt man kan tänkas behöva, för att klara av mer än 3 timmars tyristtour i nimbin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0