Surfers Paradise

Ja, efter att vi gjort vårt i  byron bay, jag menar what else is there ifall man har ägt på att surfa och blivit brun som en nötkärna, och ja. turistat lite, så åkte vi i alla fall till surfers paradise.
Där för typ första gången på våran resa bestämde vi oss för att festa på riktigt!
BACKPACKERS BIG NIGHT OUT
with people from 7other hostels
fritt inträde till 4 clubbar, en gratis drink på varje ställe.
och (håll för öronen nu alla modemedvetna) Varsin halmhatt och glowstick.

hattarna lämnade vi på rummet, men glowsticken var underbar, varför har man inte alltid en glowstick i väskan så att man faktiskt ser vad man letar efter, partytips, haha!
Ja, överraskningsassecoar nr 3 var färgglada pluppar.
Gul för singel
Grön för Horney
Röd för upptagen
det första vi får klart för oss är att ingen får ha en röd prick på sig för det blir inget kul!
Tjejen med prickarna delar ut vilt till oss efter lite fixande och trixande, duckande och suckande hade jag och magda 2 gröna prickar var. Minst. Hon var helt galen med klistermärkena den där tjejen.

Första stället vi kom till hette något så passande som Bedroom. Alltså, det fanns sängar inne på clubben och servitrisena hade bara underkläder på sig. och servitriserna var tjejer, så ja. den där drinken, gratis, var ganska värd!



sen var vi på ett antal olika ställen och mötte ett antal olika roliga människor. med olika kul saker att prata om. ja, här följer en liten mixup med bilder och konversationer.

IMAGINATED ARGUMENTATION

One guy was talking about his travel, and asked if we liked travel together, and I said Yes, we do. That started a short discussion inside his head.

-have you had a bad argue yet?
- No
- you will, i promise, you see it’s alway something, and you are going to live that closley for a long time and …. Bla…bla….. bla…. ( he lened closer and whispered in my ear) when you do, I bet you would win, cus you are sooooooooooooooooo much taler!

Vinnande argument!

mitt motargument var såklart:

-ye she might be short, but she can be a bitch if she wants.

såklart aldrig mot mig dock!

"I like classical rock as well, who's you favorit?"

jag vet att jag borde skylla mig själv, men jag tyckte tröjan var Fin, ingenting annat.

 

På tal om piercingar...

A guard stoped me in the entrance:
-Hey, YOU!
_Whaaaaaaat? (its naturally to belive hes not gona let you in if he shouts like that when you pass)
-Did that hurt??? (pointing at his own nose)

Later on, one of the organizors started to ask me out about it, and he was looking highly discusted in his face and so i thought:
…anyhow, it doesn’t seem like you like it
-what makes you think i dont like your nosepiercing? I like it.
-Ok!
That is where this discussion could have ended, but No..
-why did you think i didnt? I doooo!
-you had a wierd face talking about it, that all, but ok..
-you cant just think i dont like it whitout asking!
- sorry, but anyhow, it’s great that you like it.
about 30 min later we had not been talking anymore about it:
-I doo like it, you still do not belive me right!
-why would i not belive you saying that? Anyway it doesnt matter, you can disslike it if you want, but you obviosly dont, anyhow, non of it matters.
-why doesnt it matter, i dont whant you to think i dont like it.

Here comes the big inside explosion, How do you say…: ”I dont give a shit if you dont like it, I dont give a shit if you do like it, I dont give a shit about your oppinion could we pleas end this booring discussion right here, forever, please”
…in a nice way!?
Instead I smiled, and pretended to go to the toilet.

Gratis drinkar i all ära, men prova aldrig att be om ett glas vin istället!

sen dansade vi massor, och när jag gick på toa drack magda lite fler drinkar, och så fick hon höra det här:

”They thought you where lesbian, but i told them you weren’t”

Bästa kommentaren ever. vi hade kul fast vi var dom enda på dansgolvet som inte hånglade med de hemska ashton kutcher lookaliken..

sen gick vi hem i alla fall... det hade varit en galet lång promenad om vi inte blivit uppplockade av magdas nyfunna kompis Corey, Jag vet att ni tänker som jag: Tjej/Kille?? svårt att avgöra! Frisyren var i alla fall hemsk!

Bakfylla kan vara ganska vackert ibland!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ååååh, jag saknar er, och jag saknar era roliga fyllegrejer och kommentarer - och danserna när man har passerat gränsen! Wuääää, hur ska vi kunna klara oss i två månader till? (Eller hur ska JAG, Martin åker ju han också...)

2009-10-22 @ 10:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0